New table in the Joomla database or in a another database

More
6 years 6 months ago #69463 by jmgroud
(to see my request in French see below ...)

ENGLISH
Hello
I am currently testing Flexicontent to choose a CCK...
The management of the articles (optimization with new fields) seems to me interesting but does not correspond to my exact search.
In fact, I would like to have a link with tables NOT PART OF JOOMLA!
I created a database by an external tool (by phpMyAdmin, MySQL Workbench, or other ...). This database contains a set of tables, indexes, rules of integrity, etc ... and I would like to access it by a Joomla extension (I imagine by an extension of type CCK) to create, modify and delete information in these tables.
I insist ... and this is the subject of this post ... I do not want to add features to a Joomla table (for example to the articles) but to access other tables natively !

Currently I have found 2 extensions very interesting but I would like to know if Flexicontent would bring them together ...

ARI Smart Content
By SQL queries, I can extract and display information from various tables, either tables complementary to Joomla in the same database, or tables in a database external to the website ...). So very interesting because very easy to use and with a presentation of thunder
==> The problem (this is my current level of knowledge), this extension does not allow the creation / modification / deletion of information.
In my opinion it is only a visualization tool (which he does very well!).

ChronoConnectivity and ChronoForm
"Small CCK" allows direct access to tables completely independent of Joomla and allows to manage all the events of display, creation / modification and deletion of data.

So this is the subject of this post: How with FLEXIcontent have:
- Connections to other tables and totally independent from Joomla
- Connections to tables created within the current Joomla website database or to tables from another database (possibly to another server ...)
- Lists of information extracted from these tables: either all the fields of a table, or only some of them, or the result of a more complex SQL query involving several tables
- A possibility to create / modify / delete information in these tables with error recovery if the operations can not be executed (for example an integrity constraint not verified by mySQL ...)

Thank you in advance for your explanations and solutions with FLEXIcontent.
Jean Marie

FRENCH
Je suis actuellement en train de tester Flexicontent pour choisir un CCK...
La gestion des articles (optimisation avec ajouts de nouveaux champs) me semble intéressant mais ne correspond pas à ma recherche exacte.
En fait, j'aimerai avoir un lien avec des tables NE FAISANT PAS PARTIE DE JOOMLA !
J'ai créé une base de données par un outil externe (par phpMyAdmin, MySQL Workbench, ou autre...). Cette base s contient un ensemble de tables, d'index, de règles d'intégrités, etc... et j'aimerai y accéder par une extension Joomla (j'imagine par une extension de type CCK) pour créer, modifier et supprimer des informations dans ces tables.
J'insiste... et c'est le sujet de ce post... Je ne désire pas ajouter des fonctionnalités à une table de Joomla (par exemple à celle des articles), mais bien accéder à d'autres tables de façon native !


Actuellement j'ai trouvé 2 extensions très intéressantes mais j'aimerai savoir si Flexicontent permettrait de les rassembler...

ARI Smart Content
Par des requêtes SQL, je peux extraire et afficher des informations venant de tables diverses, soit des tables complémentaires à Joomla dans la même base, soit des tables dans une base externe à celle du site...). Donc très intéressant car très facile d'utilisation et avec une présentation du tonnerre
==> Le problème (c'est mon niveau actuel de connaissance), cette extension ne permet pas les création/modification/suppression d'informations.
C'est à mon sens uniquement un outil de visualisation (ce qu'il fait déjà très bien !).

ChronoConnectivity et ChronoForm
"Petit CCK" très pratique permettant un accès direct vers des tables totalement indépendantes de Joomla et permettant de gérer tous les événements d'affichage, de création/modification et suppression de données.

Voilà donc le sujet de ce post : Comment avec FLEXIcontent avoir :
- Des connexions vers d'autres tables et totalement indépendantes de celles de Joomla
- Des connexions vers des tables créées au sein même de la base actuelle du site Joomla ou vers des tables d'une autre base (éventuellement vers un autre serveur...)
- Des listes d'informations extraites de ces tables : soit tous les champs d'une table, soit uniquement certaines, soit le résultat d'une requête SQL plus complexe faisant intervenir plusieurs tables
- Une possibilité de création/modification/suppression d'informations dans ces tables avec récupération d'erreurs si les opérations ne peuvent pas s'exécuter (par exemple une contrainte d'intégrité non vérifiée par mySQL...)

Je vous remercie d'avance pour vos explications et vos solutions avec FLEXIcontent.
Jean-Marie

Le peu que je sais est occulté par le trop que je ne sais pas...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #69465 by ggppdk
Hello

Flexicontent does do not do updating of 3rd party tables

we have fields that support SQL queries for reading data from 3rd party tables:

select , selectmultiple
radio , radioimage
checkbox , checkboximage

the above fields are quite advanced,
having "states" per value and "parent" (aka group) per value
and also powerful filtering options

but what you describe is not supported natively by FLEXIcontent
you will need to choose another solution

what you mentioned is interesting
and maybe supported in the future, if there is enough demand for it


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...
The following user(s) said Thank You: jmgroud

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #69470 by jmgroud
Hello ggppdk (it's your name ? ;-) ) sorry if not !

English
I sincerely believe that there are certainly many database administrators and developers (Windows or Linux) who would like to have development tools that allow access to specific databases, remotely, in different languages, and avoiding the installation of a heavy client software.

For now, CCKs are too connected to Jommla's internal architecture and do not open up enough to other database organizations and this is unfortunately what has been missing for many years, even at home "Seblod" which, despite its great power (and complexity), does not offer these possibilities.

Having requests from developers to propose other functionalities makes sense ... but also offer openings allows to open the functionalities of a software and give new ideas ...

For me, my requests are not new and I imagine the very large number of developers and base administrators who might be interested if these features appeared.

So I will stay with the 2 extensions "ARI Smart Content" and "ChronoForm and Chronoconnectivity" while waiting for simplification proposals from FLEXIcontent (it's a shame ...).
Good luck and good luck if you decide to take my request into account.

Jean-Marie

Français
Je crois sincèrement qu'il y a certainement beaucoup d'administrateurs de bases de données et de développeurs (Windows ou Linux) qui aimeraient avoir un outil de développement permettant un accès à des bases de données spécifiques, à distance, en différents langages, et évitant l'installation d'un logiciel client lourd.

Pour l'instant, les CCK sont à mon sens trop connectés à l'architecture interne de Jommla et ne s'ouvrent pas assez vers des organisation de base de données autres et c'est malheureusement ce qui manque depuis de nombreuses années, même chez "Seblod" qui, malgré sa grande puissance (et complexité), n'offre pas ces possibilités.

Avoir des demandes de la part des développeurs pour proposer d'autres fonctionnalités c'est logique... mais proposer aussi des ouvertures permet d'ouvrir les fonctionnalités d'un logiciel et de donner de nouvelles idées...

Pour moi, mes demandes ne sont pas nouvelles et j'imagine le très grand nombre de développeurs et d'administrateurs de bases qui pourraient être intéressés si ces fonctionnalités apparaissaient.

Je vais donc pour l'instant rester avec les 2 extensions "ARI Smart Content" et "ChronoForm et Chronoconnectivity" en attendant des propositions de simplification de la part de FLEXIcontent (c'est dommage...).
Bonne chance et bon courage si vous décidez de prendre en compte ma demande.

Jean-Marie

Le peu que je sais est occulté par le trop que je ne sais pas...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #69471 by micker
tu as regardé coté seblod ?

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #69475 by jmgroud

micker wrote: tu as regardé coté seblod ?


Merci pour ta proposition Micker...
J'ai eu l'occasion de travailler avec "Seblod" il y a quelques années et j'en tire une impression de complexité trop importante pour moi.
De plus, je ne pouvais pas à ce moment-là accéder à des tables complémentaires et totalement indépendantes de celles de Joomla comme peuvent le faire très simplement les extensions "ARI Smart Content", "ChronoForm" et "Chronoconnectivity".
"Seblod" créait des tables à lui, avec une architecture de données assez complexe et très difficilement gérable en dehors de "Seblod".
Bref ! Outil trop fermé sur lui-même ! Ce n'est pas à mon sens un outil de gestion de données "Multibases" et "Multitables" déjà existantes et créées par des outils d'administration de bases... Les nouvelles versions le peuvent peut-être mais si j'ai besoin de connaître ces possibilités j'irai sur un forum Seblod.

Pour revenir au contenu de ce post et ne pas partir vers d'autres sujets, j'aimerai dans la mesure du possible ne pas discuter des différentes possibilités des CCK et en rester ici aux possibilités de "FLEXIcontent" : Est-il possible de s'en sortir avec ce composant et comment.
:-)

Merci d'avance.

Le peu que je sais est occulté par le trop que je ne sais pas...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 6 months ago #69477 by ggppdk
Hello

effectively ...

you want to create types that have custom DB tables for themselves


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.279 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline