How to go back to core Joomla ?

More
1 year 5 months ago #82973 by flodariege
[EN] Hello,
When I first created our website (2013), I chose Flexicontent for a few reasons that did not survive through the years. Plus, I realize FC is too difficult to handle for an amateur with too little time like me, given the fact that I don't use 10% of the possibilities offered by FC.
Now I need to upgrade to Joomla!4, I wish to go back to simple on this occasion but I wonder how to make all my items (100% articles) becoming "Joomla articles"? Going from core Joomla! to a Joomla! with Flexicontent website was asking an action to convert articles into items : what should I do to go back to core Joomla! articles ?
Thank you for your help.

[FR] Bonjour !
Quand j'ai créé notre site en 2013, j'ai choisi Flexicontent pour 2 ou 3 raisons mineures qui, objectivement, n'ont pas survécu aux années (je cherchais essentiellement à faciliter le partage sur les réseaux sociaux, ce qui se fait bien plus facilement aujourd'hui, et à gérer plus facilement l'illustration de mes articles). 9 ans plus tard, je réalise que Flexicontent est trop technique pour une amateure comme moi, qui dispose de moins en moins de temps pour maintenir le website, et qui n'utilise même pas 10% des innombrables possibilités offertes par Flexicontent.
Aujourd'hui, je dois me préparer à upgrader le site vers Joomla! 4, et j'aimerais profiter de l'occasion pour revenir à quelque chose de (beaucoup) plus simple, mais je me demande comment faire pour que mes items Flexicontent (tous des articles) (re)deviennent des articles Joomla! Passer de Joomla! à Joomla! avec Flexicontent nécessitait une manip : quelle est la manip inverse pour revenir à un Joomla! de base ?
Merci pour votre aide.

Dare to dream, believe the unbelievable, never take no for an answer

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 5 months ago #82981 by micker
hello désoler d'apprendre cela
tu peus repasser en joomla core en desinstallant flexicontent MAIS :
- il faudra refaire tout les liens qui pointent vers des vues flexicontent
- tu garderas les titres alias, description dates etc mais tu perdras ce qui est dans les champs flexi
Vili

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.272 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline