Limiting the number of simultaneous downloads on a "File" field.

More
1 month 3 weeks ago #86303 by alain_grach
(Google translation in english :)
Hello,
I use Flexicontent on my Unimog truck website where I allow properly registered users to download technical documents via a Flexicontent "File" field.
I would like to limit the number of simultaneous downloads initiated by the same user to avoid overloading my website's server.
Would this functionality be possible by adding it to the File field (in the interface, a simple numeric field like:
Number of simultaneous downloads by the same user (0 = no limit): [Value])
? From a development perspective, I have no idea what this would entail.

But it would be a REALLY useful feature because sometimes my provider complains about too many simultaneous downloads.

Thank you very much!
Alain

(Original text in French : )
Bonjour,
J'utilise Flexicontent dans mon site sur les camions Unimog où j'autorise les Utilisateurs correctement enregistrés à télécharger sur mon site des docs techniques via un champs File de Flexicontent.
Je voudrai pouvoir limiter le nombre de téléchargements simultanés lancés par un même Utilisateur afin de ne pas trop charger le serveur de mon site.
Est-ce que cette fonctionnalité serait possible à ajouter au champs File (au niveau interface, un simple champs numérique du type :
Nombre de téléchargements simultanés par un même utilisateur (0 = aucune limite) : [Valeur])
Au niveau du développement, je n'ai pas la moindre idée de ce que cela peut représenter.
Mais ce serait VRAIMENT une fonctionnalité très intéressante car parfois mon Provider me reproche des téléchargements simultanés trop nombreux.
Merci beaucoup !
Alain

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
1 month 2 weeks ago #86306 by micker
Bonjour actuellement c'est pas possible d'ajouter cela a flexi
a mon avis le mieux serait de mettre un bout de js dans ton header qui desactive le bouton de telechargement apres 1 clic.

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

More
1 month 2 weeks ago #86310 by alain_grach
OK, je suis désolé que ça ne soit pas possible, mais je comprends. Ajouté un JS qui désactive la bouton ne suffira pas car mes utilisateurs ouvrent plusieurs pages pour télécharger simultanément.
Je vais réfléchir encore à ce problème.
Merci beaucoup.

More
1 month 2 weeks ago #86311 by micker
si ca devrait deja allegé car si tu desactive le bouton prendant 5s apres un premier clic la personne ne pourra pas lancer 10 telechargement simultané sur la meme page
qu'il ait ouvert 20 pages en meme temps cela va marcher
sinon il te faut utiliser les cookies ou les sessions pour limiter actions

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save