Ajout d'un nouvel item (Frontend)

More
9 years 5 months ago #50910 by casp
Bonjour,
j'ai plusieurs problèmes avec la page permettant d'ajouter un nouvel item, comme précédemment j'imagine que c'est des problèmes de débutants...
- J'ai fait un liens directement dans mon menu permettant d'ajouter un item dans une catégorie, de cette manière j'ai réussi à paramétrer certains points (supprimer ce qui concerne la langue, présélectionner le type...) alors que je ne trouve pas comment faire pour avoir le même résultat sans mettre un liens dans le menu, en utilisant uniquement le bouton "ajouter" qui est en haut de ma page de la catégorie.
- J'aurai souhaité ne pas avoir d'onglet pour l'affichage des différents champs lorsque l'utilisateur veut ajouter un item. Actuellement j'ai un onglet (que j'aimerai supprimer) "Basique" contenant uniquement la catégorie, un onglet "Description" et un dernier onglet avec mes champs que j'ai ajouté. J'aimerai fusionner les deux derniers onglets. J'ai cru comprendre que pour cela il faut utiliser les groupmarker mais malgré ce que j'ai lu sur le site je n'ai pas réussi à obtenir ce que je voulais (certainement parce que je n'ai pas bien compris comment ça s'utilise). :?

Merci pour votre aide !
casp

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #50912 by ggppdk
Hello


1. click configuration buttton (FLEXIcontent component parameters) and the then go to TAB item form,


2. carefully read the parameter descriptions, if you have doubt about translation then switch to UI to english and read the english descriptions,

e.g. you can disable alias, language, tags
(to hide secondary category selector you need to set ACL privelege in component permissions)


3. you can move things between TABs or outside TABs, if a TAB becomes completely empty then you can add to it:
_skip_
to hide it completely



NOTE 1: the order of all custom fields is controlled by FIELDs manager, to move the custom fields to a different TAB, you need to move "fields_manager"


NOTE 2: In fields manager set FILTER "Type" to a specific type to customize order of specific type


NOTE 3: If you want to customize TABs for a particular content type:
a. copy-paste contents of ALL TABs from component parameters into the content type parameters and then
b. customize the TABs



and REMEMBER the category selector in item form depends on ACL create privelege
and also via ACL you can select which content types a usergroup can create, you set the privelege "create items" inside the content type configuration


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #50916 by casp
Merci beaucoup pour la réponse très rapide !
J'ai réussi à résoudre mon problème concernant la langue et à supprimer certains onglets comme je le souhaitait.
Par contre je n'arrive pas à régler mon problème concernant le choix du document type.
Si je clique sur le bouton "ajouter" lorsque je suis dans la vue catégorie je dois sélectionner "document type" et donc je n'ai rien dans mon onglet, juste un titre qui dit que le type n'est pas défini. Si par contre je vais sur la page que j'ai créé en faisant un liens dans mon menu "Formulaire de saisie" j'ai choisi, dans par type, le nom du type concerné et je n'ai pas besoin de sélectionner le type quand je vais sur la page pour saisir un nouvel item, le type est déjà prédéfini et les différents champs du type figurent déjà dans mon onglet.
Je ne sais pas si c'est très clair, au cas où voilà la page concernée
flowrida.barbu.ch/index.php/logbook (login membre, pwd membre). J'aimerai que quand j'appuie sur le bouton "Ajouter" sur cette page j'ai le même résultat que si je clique sur "Ajout Logbook" dans le menu.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #50917 by ggppdk
Hello

question: you want to avoid the extra step of selecting when clicking the ADD button in category view ?


-- the ADD button will show a form with ALL the allowed content types !!


-- if you to only need your user to submit 1 content type, then
a. visit ALL content types AND give usage of ACL for editors,
b. Give "create items" privelege to only 1 (CONTENT) Type


then this type will (should) be autoselected when you click the ADD button,


NOTE: if you need more than 1 content types then the extra step of selecting is needed, in future we may add popup selector like in backend

NOTE: if you want to limit a content type to specific categories, then there is a parameter called "allowed category tree"

Regards


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #50920 by casp
Merci pour la réponse.
Oui c'est bien ça que je voudrai. Quand l'utilisateur est sur la page de la catégorie "Logbook" et qu'il fait ajouter, ce serait forcément pour ajouter un item du type "Logbook" et quand il est sur la page document et qu'il fait ajouter c'est pour ajouter un item du type "Document" mais le même utilisateur a le droit d'ajouter les deux types d'item, simplement il ne le ferait pas depuis le même endroit.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #50924 by ggppdk
Hello

if you have a local testing web-site

you can download v2.2.x_stable branch (click on ZIP button):

github.com/FLEXIcontent/flexico ... 2.x_stable


then install,
there is new parameter to select a submit menu item for the add button (!not tested yet),

thus you can create e.g. 4 submit menu items each one submitting to a specific content type, and set these in the e.g. 4 top level categories

(for sub-categories toi inherit configuration, go to component parameter and set the "parameter heritage" to be from All parent categories)


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.283 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline