erreur requete flexi_access

More
14 years 1 month ago #5312 by alatak
Bonjour,

J'ai une erreur 500 concernant une requête SQL de FLEXIaccess version 1.0 beta 2 (build 67)

Cette erreur ne s'affiche que parce que j'ai le debug de Joomla à ON.

La requête est

SQL=SELECT id FROM jos_flexiaccess_acl WHERE acosection = 'com_flexicontent' AND aco = 'read' AND arosection = 'users' AND aro IN ( 0 ) AND axosection = '' AND axo =


La fonction appelée est:
FAccess->checkAllComponentAccess() ligne 1113

Le fichier est
/..../plugins/system/flexiaccess.php


J'ai résolu le problème en testant la variable $axo_value avant de faire la requête.
Code:
function checkAllComponentAccess($aco_section_value, $aco_value, $aro_section_value, $aro_value, $axo_section_value='', $axo_value='') { $db =& JFactory::getDBO(); if ($axo_value) { $query = 'SELECT id FROM #__flexiaccess_acl' . ' WHERE acosection = ' . $db->Quote($aco_section_value) . ' AND aco = ' . $db->Quote($aco_value) . ' AND arosection = ' . $db->Quote($aro_section_value) . ' AND aro IN ( ' . $aro_value . ' )' . ' AND axosection = ' . $db->Quote($axo_section_value) . ' AND axo = ' . $axo_value ; $db->setQuery( $query ); $gmacl = $db->loadObjectList(); $nbacl = count( $gmacl ); if ( !$nbacl ) { $acl_result = 0; }else { $acl_result = 1; } return $acl_result; } else return 0; }

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #5331 by micker
Replied by micker on topic erreur requete flexi_access
tu as besoin du debug ?
8-)

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #5351 by alatak
Replied by alatak on topic erreur requete flexi_access
Bonjour,

Oui j'ai besoin du debug, car je développe un composant sur un site avec flexiaccess + flexicontent.

Je suis consciente que le bug est mineur. Si le test sur axo_value n'est pas fait,la requête plante.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #5374 by micker
Replied by micker on topic erreur requete flexi_access
ok merci pour l'info a Faire remonté à manu alors ...

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #5378 by alatak
Replied by alatak on topic erreur requete flexi_access
Bonjour,

Merci.

juste pour info, un autre bug mineur du même genre qui fait planter le site parce que le debug Joomla est ON sur ce post:

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.flexicontent.org/phpbb/viewtopic.php?f=29&t=1133 ">viewtopic.php?f=29&t=1133

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 month ago #5384 by micker
Replied by micker on topic erreur requete flexi_access
hello tu devrais les passer sur le bug tracker de flexi
code.google.com/p/flexicontent/issues/list
Merci pour tes retours
a+

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.281 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline