Problème mise à jour de langue fr de 3.3.1.2 vers 3.3.1.5

More
4 years 11 months ago #76251 by alain_grach
Bonjour

Le système de mise à jour de Flexicontent m'informe de l'existence d'une mise à jour de traduction française de FlexiContent de 3.3.1.2 vers 3.3.1.5
Quand je lance la mise à jour, tout semble se dérouler correctement, mais si je refais une recherche de mise à jour ou si je quitte et je rentre à nouveau dans mon administration, la même mise à jour est toujours proposée, même après plusieurs exécutions de cette mise à jour.

Alain

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #76253 by ggppdk
Hello

Do you mean the Joomla update notifications ?
or do you mean Flexicontent Backend Dashboard

if you keep seeing 3.3.1.2 in Flexicontent backend dashboard, then i suspect that the version file does not get updated in the disk because of permissions issue


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #76256 by alain_grach
I mean in the Joomla Update notification.
All the others updates are OK.
The problem is not on the update of flexicontent but on the fr language update of flexicontent.
If I see in my site, the file "fr-FR.com_flexicontent.ini" in language and administrator/language folders has the date (modified) of my last update so it seems to be updated...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #76259 by micker
faudrait m'en dire plus je viens de tester cela fonctionne

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago - 4 years 11 months ago #76273 by alain_grach
Merci, ce sera plus facile en français...

Quand j'ouvre l'administration de mon site en Joomla 3.9.4, Joomla me signale 1 Mise(s) à jour d'extension disponible(s).
Quand je clique sur <Afficher les mises à jour>, la page "Extensions : Mise à jours" m'indique une mise à jour du pack de langue français de Flexicontent : "Traduction Française de Flexicontent" de la version 3.3.1.2 vers la version 3.3.1.5 (ma version de FlexiContent est 3.3.1.5).
Quand je lance cette mise à jour après l'avoir cochée, Joomla m'indique que tout s'est bien passé et qu'il n'y a plus de mise à jour disponible, il affiche :
Message
Fichier : la mise à jour a été appliquée.
Flexicontent! 3.2 Package de traduction française (fr-FR) pour Flexicontent - Version 3.2
Il n'y a actuellement aucune mise à jour disponible. Veuillez réessayer plus tard.

Mais si je relance <Rechercher des mises à jour> ou si je quitte et revient dans mon administration, Joomla me retrouve toujours la même mise à jour disponible à faire.

Si je vais en FTP dans mon site, je trouve bien que la date de modification des fichiers "fr-FR.com_flexicontent.ini" qui se trouvent dans les dossiers "language/fr-FR/" et "administrator/language/fr-FR/" a été modifiée à la date où j'ai fais la mise à jour.
La mise à jour semble donc s'être bien déroulée, c'est la prise en compte de la mise à jour qui semble ne pas être faite par Joomla.
Last edit: 4 years 11 months ago by ggppdk.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #76274 by micker
Bizarre ... essaie de l'installer en telechargeant le package pour voir

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.304 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline