Comprendre la gestion "Vue catégorie"

More
8 years 11 months ago #54212 by rork
Ok...
l'arborescence est propre maintenant, c'est le type "annuaire" qui a perturber le pathway.
l'adressage est bon avec type : flexicontent - categorie
Quand je suis dans la page de cette catégorie par-contre, je ne sais pas comment mettre les catégories de 1er niveau sur plusieurs colonnes, ni masquer les items qui suivent...
Sur quels paramètres dois-je influer... ? pour avoir mes 6 sous-catégories (titre + images) sur 3 colonnes et rien d'autre...
merci à vous,
yannick

I want to believe, but winter is coming!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #54232 by micker
donne une url
apres afecte un template blog
fait ton reglage en colonne
et enleve la description
cela devrait rouler

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #54234 by rork
Salut,
j'ai donné une url :
appaat-millevaches.com/sejours
j'ai dupliqué le template "blog" en "blog-les-sejours"
je vais dans "content list" :
- rien dans fields placement
- dans "paramètres affichage" j'ai mis 3 colonnes dans les 2 champs qui me le propose item principaux et items introduction
Puis dans le lien sejours, j'ai overridé les paramêtres, j'ai sélectionné le template blog-les-sejours et j'ai mis "non" à "Afficher les items des sous catégories"
Rien n'y fait pour le moment... j'ai les catégories sur 1 colonne et suit les items

I want to believe, but winter is coming!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #54238 by ggppdk
Hello

please note: a menu item (alias) is needed in SEF urls, and you have not created menu items

the menu item alias that are chosen in URLs are in this order:

- pointing directly to the category
- pointing to any parent category
- pointing to the FLEXIcontent directory view (which is our last choise / and one such menu item is created by default and is called site content and is inside the FLEXIcontent hidden menu)


you can do these choices:
- you can go to flexicontent hidden menu and change the alias "site-content" to what ever you like
- you can create menu items (inside any menu) that point to the top level categories


-- Flexicontent is Free but involves a big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite having a long list of functions) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing with a 5-star...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago #54241 by micker
je pense que tu te trompe pour l'affichage categorie tu peus faire ton réglage dans la catégorie
peus tu poster des screen de ta config de template ?

FLEXIcontent is Free but involves a very big effort on our part.
Like the our support? (for a bug-free FC, despite being huge extension) Like the features? Like the ongoing development and future commitment to FLEXIcontent?
-- Add your voice to the FLEXIcontent JED listing reviews. Thanks![/size]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 11 months ago - 8 years 11 months ago #54252 by rork
Bonsoir,
une journée sur flexi et me voilà épuisé.
J'ai supprimé le plus possible les liens avec un type flexi car au niveau de l'adressage c'est pas bon du tout.
J'ai fait de même pour le module universel qui entre une personnalisation difficile entre l'accueil et une page contenu, et l'utilisation d'un adressage de type component/flexicontent/... je suis revenu sur un module joomla classique.
J'ai compris que les template blog et default ne sont faits que pour des items et pas pour des catégories, j'ai pris faq pour afficher les catégories.
Là maintenant, c'est la chasse au site-contant/category...
Je joins une version en image,
Merci pour le temps que vous passez à comprendre mes conneries...
yannick

I want to believe, but winter is coming!
Attachments:
Last edit: 8 years 11 months ago by rork.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: vistamediajoomlacornerggppdk
Time to create page: 0.359 seconds
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Display
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline